Hallo olen, olen hello!

zondag 1 juni 2008

ICT gebruikt op de hogeschool...

Beste vriendjes en vriendinnetjes,

ICT is in onze maatschappij niet meer weg te denken! Wij moeten als leerkracht de kinderen warm maken om ICT te gebruiken. Daarom is het belangrijk dat wij er uiteraard zelf mee aan de slag gaan.

Op de hogeschool gebruikte ik Powerpoint reeds voor verschillende voorstellingen. Voor geschiedenis maakte ik in het tweede jaar samen met mijn groepje een presentatie om een quizprogramma voor te stellen. Deze presentatie bracht wat animo tijdens de voorstelling en gaf meteen een extra structuur aan onze uitleg. Bovendien lieten we een filmpje zien dat we op straat hadden opgenomen. We hadden namelijk mensen geïnterviewd over hun kennis van de industriële revolutie. Dit toonde aan dat het zeker belangrijk was dat we terug meer aandacht moeten besteden aan zulke onderwerpen in de lagere school. De kennis was namelijk zeer beperkt!
Omdat ik zo'n goede ervaringen had met Powerpoint, maakte ik in het derde jaar van de opleiding, samen met mijn groepje, een presentatie om de gruwel van fort Breendonk voor te stellen. Hierdoor konden we heel gemakkelijk prenten gebruiken. Dit spreekt de mensen ook meer aan.

Voor een opdracht van godsdienst moesten we ons eigen (on)geloof voorstellen op een originele manier. Daarvoor gebruikte ik eveneens een powerpoint. Deze kan u ook vinden op mijn blog. Een muziekje bood daarbij de gepaste sfeer.

Geen opmerkingen: